Spring til indhold
*c-questionc question887625C2-7BF1-4000-B4A3-B26DC9267EA1@3x2F9E87B5-5CC3-4957-855A-0368FBC07B2C@1xGroup 13-Group 13-Group 13+Group 13+c-questionflag-enStroke 1Stroke 1
Artikel Privatøkonomi | 3 min

Nykredits kunder er blandt de mest tilfredse i ny måling

Årets måling af kundetilfredsheden i banksektoren viser, at Nykredits privatkunder er blandt de mest tilfredse. Det viser ny måling fra EPSI Rating.

Nykredit

Nykredit Bank er årets højdespringer i en ny måling blandt bankkunderne i Danmark. Her står Nykredit for årets største stigning i kundetilfredsheden blandt privatkunder. Det er en fortsættelse af tendensen fra 2021, hvor Nykredit også steg i kundetilfredshed.

”Det er en stærk stigning, man ikke kommer sovende til. Vi kan se i de underliggende tal, at Nykredit over det seneste år har forbedret sig på en række af de allervigtigste parametre for kundetilfredsheden. Det er flot,” siger Sofie Breum, der er country manager i EPSI Rating.

Nykredit ligger nummer tre af de 10 store, danske banker, der er med i undersøgelsen blandt privatkunder, og placerer sig langt over gennemsnittet for branchen.

Stærk bæredygtig profil

Erhvervskunderne rangerer også Nykredit i top tre blandt andre større banker. Og når det kommer til bæredygtighed, bliver Nykredit placeret højest på listen. Erhvervskunderne vurderer, at Nykredit er bedst, når det kommer til bæredygtighed, blandt andet investering i bæredygtig vækst med tanke på fremtidige generationer, og når det kommer til at tage samfundsansvar.

Sådan foregår EPSI-målingen

Analyseinstituttet EPSI gennemfører hvert år en måling af kundernes tilfredshed med deres daglige bankforbindelse. Målingen afdækker banksektorens ry blandt privat- og erhvervskunder.

Målingen er foretaget i perioden 27. juni – 26. august 2022.

Målingen er baseret på interviews med 2412 danske privatkunder og 1646 danske erhvervskunder.

Relaterede Artikler