Forsikring

Forsikringsdækning - når skaden er sket

Her kan du læse om, hvem du skal kontakte alt efter, hvilken skade der er sket, hvis du har en rejseforsikring gennem dit kreditkort.

Generel henvendelse

I alle øvrige skadestilfælde - herunder afbestilling - skal du hurtigst muligt eller evt. efter hjemkomsten anmelde forsikringsskaden til Privatsikring på +45 44 55 22 00

Privatsikrings åbningstider
Man-tirs: 8:00-16:00
Ons: 9:00-16:00
Tors: 9:00-17:45
Fre: 9:00-16:00
Skadesanmeldelse på Privatsikring

Har du spørgsmål omkring forhåndsgodkendelse eller rejseservice, skal du kontakte SOS Rejseservice på:

Telefon: +45 3355 2350
Mail: sos@sos.dk

 

Når skaden er sket: Afbestilling af rejse

Sådan gør du:

  • afbestil rejsen hos rejsebureauet.
  • kontakt Privatsikring for at anmelde skaden. Husk at have dit kortnummer på dit kreditkort klar.
  • kontakt læge for udfyldelse af lægeerklæring.
  • udfyld og indsend skadeanmeldelsesblanket til Privatsikring sammen med flybillet, lægeerklæring samt kvittering for rejsen.

Skadesanmeldelse på Privatsikring


Når skaden er sket: Akut opstået sygdom eller tilskadekomst m.m. i udlandet

Sådan gør du:

  • kontakt SOS International. Husk at have dit kortnummer på dit kreditkort klar. I tilfælde af akut opstået sygdom eller tilskadekomst vil SOS International stille økonomisk sikkerhed overfor læge eller hospital, såfremt dette er nødvendigt.
  • gem alle kvitteringer for udgifter ved skaden (tjekliste).
  • ved hjemkomst udfyldes og indsendes skadeanmeldelse til SOS International sammen med originale specificerede kvitteringer, kopi af politirapport samt evt. anden anden dokumentation, der er krævet i forsikringsbetingelserne.

Lav en digital skadeanmeldelse hos SOS (sos.eu)

 


Når skaden er sket: Ved anmeldelse af flyforsinkelse

Sådan gør du:

  • anmeld krav om erstatning for flyforsinkelsen til flyselskabets repræsentanter på stedet.
  • du skal sørge for at få en kopi af flyselskabets rapport (P.I.R) om forsinkelsen.
  • udfyld og indsend skadeanmeldelsesblanket til AIG sammen med original flybillet, oplysning om flynummer, afgangssted og destination, original af flyselskabets rapport (P.I.R.) om forsinkelsen samt originale kvitteringer.

Skadesanmeldelse på Privatsikring


Når skaden er sket: Ved anmeldelse af bagageforsinkelse

Sådan gør du:

  • anmeld krav om erstatning for den forsinkede bagage til flyselskabets repræsentanter på stedet.
  • du skal sørge for at få en kopi af flyselskabets rapport (P.I.R) om forsinkelsen og tidspunktet for, hvornår bagagen blev udleveret til kunden.
  • udfyld og indsend skadeanmeldelsesblanket til Privatsikring sammen med kopi af flybillet, oplysning om flynummer, afgangssted og destination, original af flyselskabets rapport (P.I.R.) om forsinkelsen og tidspunktet for bagagens udlevering til dig samt originale, specificerede kvitteringer for afholdte udgifter.

Skadesanmeldelse på Privatsikring


Ved anmeldelse af selvrisikoskade på motorkøretøj, hvor lejen er betalt med et Mastercard Business Platinum

Sådan gør du:

  • udfyld skadeanmeldelsesformular hos Privatsikring sammen med originalt lejebevis/kontrakt.

Skadesanmeldelse på Privatsikring

Følgende dokumentation eftersendes:

  • dokumentation for, at billejen er betalt med dit Mastercard Business Platinum kort.
  • kopi af lejerens/førerens kørekort.
  • original reparationsregning/dokumentation fra udlejer med specifikation af krav.
  • kopi af biludlejningsselskabets skadeanmeldelse.
  • evt. politirapport.